lördag 6 april 2013

Bara en månad kvar till releasen av Solviken!



Mitt i reklamhögen på Marie Lindsjös hallmatta i Solna ligger ett vadderat kuvert och väntar. Samtidigt sitter Niklas och Gabriel över varsin fredagsöl och reflekterar över livet, såsom det blev.
Inte långt därifrån, i en ljus och fräsch lägenhet i Stockholms innerstad, försöker Ylva stå ut med att det blivit vår och att Niklas inte bor med henne och dottern längre.
När Marie öppnar det vadderade kuvertet upptäcker hon att ödet, eller om det är faster Greta, har pekat ut en riktning åt henne; Solviken, ett färgglatt renoveringsobjekt i Roslagens skärgård. Marie, som känner hur fyrtioårskrisen närmar sig med raska steg, vet att hon inte har någonting att förlora och kastar sig ut i det okända.
Det blir en omtumlande yttre och inre resa, inte bara för henne utan även för Niklas, Ylva och Gabriel som hon råkar på vägen och vars öden sammanflätas med hennes.

Solviken är en varm relationsroman om längtan efter kärlek och bekräftelse och om att våga för att vinna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra, vad roligt det ska bli! :-)

Annika Estassy sa...

Du må tro att jag längtar!

Granne med potatisodlaren sa...

Annika jag försöker ta mig ner, men just nu väntar jag på ett besked som påverkar om jag kan. Hoppas att du får en härlig kväll om jag missar den.

Nina sa...

Jag har valt ut den vårklänning jag planerar att ha på mig.
*längtar*

Annika Estassy sa...

Låt oss hoppas att det är vår då!
Eva - vi kan fira nästa gång du kommer annars.

Hanna Lans sa...

Åh, vad kul att få läsa! En perfekt roman för semestern verkar det som. :)

Annika Estassy sa...

Hanna - kan passa som sommarbok - också. :)

Helene C sa...

Oj vad sugen man blir på att läsa!! Ska definitivt inhandlas :)